Цікаве для батьків

10 несподіваних фактів про людську психіку.docx
Дитина та Інтернет.docx
Дитина і соціальні мережі.docx

Рекомендована література

1.    Памела Дракермен «Французьке виховання. Історія однієї американської мами в Парижі»;

2.    Джон Медіна «Правила розвитку мозку дитини»;

3.    Ірена Карпа «Baby travel. Подорожі з дітьми, або як не стати куркою»;

4.    Даніель Пеннак «Як роман»;

5.    Франсуаза Барб-Галль «Як розмовляти з дітьми про мистецтво».

 

Батькам майбутніх першокласників

      1. Радійте Вашій дитині!

    2. Розмовляйте з дитиною спокійним голосом. Для дитини Ви – зразок мовлення, адже вона вчиться мови, наслідуючи, слухаючи, спостерігаючи. Ваша дитина буде говорити так, як Ви. Малюк успішніше засвоює мову тоді, коли дорослі слухають його, спілкуються, розмовляють. Виявляйте готовність слухати. Якщо роль слухача Вас втомлює, якщо Ви поспішаєте, не забувайте: терпіння, виявлене в дошкільний період, суттєво полегшить ваші проблеми в майбутньому.

      3. Щодня читайте дитині. Розучуйте скоромовки, чистомовки.

    4. Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного спілкування поза сім’єю. Від рівня раннього мовленнєвого розвитку залежатиме подальший процес росту дитини в школі.

      5. Не забувайте, що мова та мовлення краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки та любові.

      6. У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси. Поважайте її неповторність.

      7. Розвивайте основні лінії дошкільного дитинства – вміння слухати, бачити, відчувати.

      8. Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м’язів руки, аби їй було легше опановувати письмо. Для цього необхідно вчити малюка вирізати, малювати, зафарбовувати, будувати, складати невеликі за розміром деталі, зображення. Навчіть дитину зав’язувати та розв’язувати вузлики.

     9. Забезпечуйте можливості та умови для повноцінної гри. Гра — це провідна діяльність дошкільника. Л.С. Виготський відзначав: «Чим краще дитина грається, тим краще вона підготовлена до навчання у школі».

      10. Допомагайте дитині осягнути склад числа. Немає необхідності, щоб вона механічно лічила до 100 і більше. Нехай рахує до 10-20, але особливо важливо розуміти і знати, з яких чисел складається 5 , а з яких – 7 тощо. Це є основою понятійного мислення, розуміння основ математики, а не механічного запам’ятовування.

   11. Працюйте над розвитком пам’яті малюка, його уваги, мислення. Для цього пропонується багато ігор, головоломок, задач у малюнках, лабіринтів тощо в різних періодичних та інших виданнях.

      12. Запровадьте в сім’ї єдиний режим і дотримуйтеся його виконання (обов’язково всі члени родини).

      13. Дитина повинна мати певне доручення і відповідати за його виконання.

    14. Необхідною умовою емоційно-вольового розвитку малюка є спільність вимог до нього з боку всіх членів родини.


Якщо Ваша дитина випускник(ця)

Психологічні поради батькам: «Зовнішнє незалежне оцінювання.

Як підтримати свою дитину?»

Шановні батьки, психологічна підтримка – це один з найважливіших чинників, що визначають успішність Вашої дитини під час здачі ЗНО. Досить часто ми створюємо ситуацію залежності у вашої дитини, на кшталт, – «якщо ти …, то…», нав’язуємо нереальні стандарти, суперництво із ровесниками, – «подивись, як інші стараються…» тощо.

       Підтримка:

·     підкреслення здібностей, та позитивних сторін дитини;

·     віра в дитину;

·     продемонструйте дитині своє задоволення від її досягнень або зусиль.

Інший шлях – навчити підлітка справлятися з різними завданнями, створивши у нього установку: «Ти можеш це — зробити!».

Щоб продемонструвати свою віру в дитину, батьки повинні мати мужність і бажання зробити наступне:

·      забути про минулі невдачі своєї дитини;

·      допомогти дитині знайти впевненість у тому, що він/вона справляться із тим чи іншим завданням;

·      пам’ятати про минулі успіхи і повертатися до них, а не до помилок.